יוטיוב היא אחד ממנועי החיפוש הגדולים ביותר באינטרנט.
בשנים האחרונות חלה תנופה אדירה בתהודה של תוכן ויזואלי וסרטונים בפרט.
אם הקדמה זו לא מחדשת לכם הרבה, כנראה שכבר התחלתם להשתמש ביוטיוב ככלי לשיווק ולפרסום ע״י העלאת סרטונים, מה שכמובן דורש השקעה לא מבוטלת של זמן ומשאבים.
קידום אומנים ביוטיוב
בניגוד למה שנהוג לחשוב, קידום אומנים ביוטיוב וברשתות החברתיות אינו פיתרון במטה קסם, כלומר דברים לא קורים ברגע.
ובשביל להפוך את ערוץ היוטיוב שלכם לפופולרי, הזוכה לאלפי כניסות ביום, חשוב להיות עם היד על הדופק ולהתעדכן על המספרים שמאחורי הסרטונים - נתונים כמו מספר צפיות ועוד, על מנת שיהיו בשיפור מתמד מבחינה ביצועית.
ובדיוק בשביל זה יוטיוב מציעה לנו מגוון כלים שימושיים במסגרת YouTube Analytics, שעליהם נרחיב בכתבה זו.
1. זמן צפייה
יוטיוב היא פלטפורמה לשיתוף סרטונים. וכאמור, מדד הצפיות על הסרטונים שאנחנו מעלים הוא הלחם והחמאה של העשייה ביוטיוב.
מכיוון שיש דרכים רבות לשכנע גולשים להקליק על סרטונים ובכך להגדיל את מספר הצפיות שלהם, המדד שצריך לעניין אתכם הוא זמן צפייה, כלומר משך הצפייה בכל סרטון.
יש להתייחס לנתונים האלה ברצינות רבה.
ובמידה והם נמוכים, לשקול לערוך את הסרטונים שלכם בתוכנות עריכה אחרות ממה שאתם רגילים בשביל להפוך את הסרטונים שלכם ליותר אסתטיים ומגרים לצפייה.
2. דו״ח צפיות בזמן אמת
למספר הצפיות ביוטיוב לוקח כיומיים להתעדכן (זה נכון לגבי נתוני הערוץ המופיעים רק לעינינו וגם על מספר הצפיות שכלל הגולשים רואים).
דרך דו״ח צפיות בזמן אמת ניתן לעקוב אחר מספר הצפיות שתועדו החל מ-48 השעות האחרונות ועד השעה האחרונה.
בנוסף, נראה גם קפיצות משמעותיות בצפיות המעידות על שיתוף הסרטונים ברשתות החברתיות.
3. מנין מגיעה התנועה לסרטונים שלכם?
פיסת מידע נוספת וחשובה לא פחות שיוטיוב אנליטיקס מציגה בפנינו היא מיפוי התנועה לסרטונים שלנו - מנין הגיעו הגולשים לסרטון שלנו, וכמה צפיות תועדו מכל מקור כזה בסך הכל.
עפ״י המידע הזה תוכלו למקד את האופטימיזציה שאתם עושים לסרטונים שלכם (או לאלה שתעלו בעתיד).
4. איכות הצפיות
אם כבר צפיות - ניתן לצלול עמוק יותר לנתונים על הצפיות בסרטונים שלנו.
למשל, לאמוד את איכות הצפיות עד לרזולוציית הבאיזו דקה ושנייה צופה הפסיק לצפות בסרטון, וע״י כך להשתפר בעתיד בהתאם למסקנות שמגיעים אליהן
(למשל: להוסיף הנעה לפעולה לפני ׳הרגעים הבעייתיים׳ בסרטון שבהם תועדה נשירה של צופים).
כמו כן, אפשר לראות גם מיפוי שיתוף הקישור של הסרטון ברשתות החברתיות כמו פייסבוק מסנג׳ר, מיילים, וואטסאפ ועוד.
5. דמוגרפיה - מידע על הקהל שלכם
חשוב לזכור שהעשייה שלנו ביוטיוב היא בסופו של דבר מיועדת להעניק ערך לקהל שלנו.
וכל מידע שניתן להשיג עליו יעזור לנו להשתפר הן מבחינת פופולריות והן מבחינת הגדלת מכירות.
דוגמא לנתוני הדמוגרפיה השונים שיהיו זמינים עבורינו באניליטיקס:
- מגדר וטווח גילאים.
- זמן הגלישה ביוטיוב המועדף על הצופים שלנו.
- מספר מנויים אשר קיבלו התראות פעמון מהערוץ.
- ערוצים\סרטונים נוספים שהקהל שלנו יצר אינטרקציה איתם.
6. תגובות
בהמשך למלאכת למידת הקהל שלנו שאנחנו נוגעים בה בכתבה זו מכל מיני זוויות, הנה דרך נוספת להבין מה הוא מחפש וכיצד אפשר להגיע ללב שלו (וגם לגרום לצופים להירשם כמנוי לערוץ שלנו על הדרך).
בלשונית התגובות של האניליטיקס ננהל מעקב על השיח שהסרטונים שלנו מעוררים.
שווה להיות עם היד על הדופק על התגובות מכיוון שהמשך השיח מצדנו יכול להעלות את המעורבות של הסרטון לכל הפחות ועד לשיפור יחסי ההמרה במקרה הטוב.
באופן כללי, אף פעם לא מזיק למצוא הזדמנויות לשעשע את הצופים שלנו עם תגובה שנונה ומקורית, או להשאיר תגובה הממליצה על מוצר מסויים\תוכן אחר שהעלינו ועשוי לעניין אותם.
7. לייקים ודיסלייקים
לייקים ודיסלייקים מהווים פידבק חד וחלק של הצופים על הסרטונים שלנו.
יש להסתכל על מספר הדיסלייקים באופן יחסי לכמות הלייקים, כביקורת בונה ואלמנט שעוזר לנו להשתפר בסרטונים העתידיים שלנו.
סיכום
יוטיוב אניליטיקס הוא הכלי הבלעדי שיוטיוב נותנת לנו לקדם את עצמנו בצורה הטובה יותר.